lørdag 6. juli 2013

Thailand, nail polish haul and death.

De siste dagene har vært fylt med strand, neglelakk og død. La meg komme tilbake til det senere, og heller ta for oss strand og neglelakk først!

Mamma og pappa har "funnet" en ny strand, Sai Kaew Beach. Så istedetfor å bade i det møkkete vannet i Jomtien, har vi heller grønt vann og så og si hvit strand. Maten er BILLIG og de har noen vanvittig gode frukt shaker der. Ordentlig deilig!

The last couple of days has been filled with salt water, nail polish and death. Let me elaborate later, and rather talk about the beach and nail polish haul I did first! 

Mom and dad has "found" a new beach called Sai Kaew Beach. So in stead of playing in the dirty water of Jomtien, we have crystal clear green water and pretty much white sand at Sai Kaew. The food is both delicious AND cheap! And oh my, everybody should try their fruit shakes! DELISH! 

 





Ps: Legg merke til de fine neglene til Cath; stolt søster!  

Ps: Notice Cath's nails, aren't they pretty? *Proud*.
_______________________________________________________________________________

Over til litt negler, ja, dere blir ikke overrasket vel? Jeg prøvde nemlig shellac for første gang, og det var FORFERDELIG! Det har ingenting med shellacen å gjøre, men alt med negleteknikeren (noe hun absolutt ikke kunne ha vært) å gjøre. Jeg ba dem om å IKKE file neglene mine, eller klippe skinn siden jeg er ganske nøye med hvordan jeg har neglene mine og helst liker å stelle dem selv. Hva gjør hun? Hun finner fram den groveste neglefilen av papp, og drar det over neglene mine flere ganger. Neglene mine ble tynne som papir... Jeg ble så lei meg at jeg fikk helt vondt i magen, sånn i ettertanke så skulle jeg jo selvfølgelig ha stoppet henne! Men jeg ble så paff, og lot henne bare ødelegge dem så dum som jeg var. Jeg får investere i en egen LEDlampe og noen shellacer/gelish og gjøre det selv tenker jeg.

So lets talk some nails, and don't act like you're suprised! I'v finally tried shellac, and man it looked HORRIBLE! Not because of the shellac, but because of the nail tech (which I bet she wasn't). She wanted to file my nails, which I told her specifically not to since I like to do my own nails. She said had to any way, if I wanted the shellac to stay on my nails for as long as possible. But she wasn't gonna file them much, just buff a little bit. Well that was a load of crap... She "buffed" my nails with the worst buffer ever, it was gritty as crap and totally damaged my nails. They became paper thin and everything I've worked for is now ruined. I wanted to cry! I should've said no. I have to buy my own LED lamp soon, and apply my own shellac/gelish. 
Ikke gjorde hun en bra jobb heller. Se bare på kanten og siden av neglene mine, dette kan umulig holde i 3 uker. 

The result didn't even turn out good. Look at the sides of my nails.


Uansett, jeg fikk jo også kjøpt en del lakker! Jeg kunne ikke dy meg da jeg så alle de søte lakkene i alle slags mulige farger, og jeg synes alltid det er gøy å prøve nye merker. Helmeren min kommer til å elske de her.

However, I did a nail haul! I could'nt help my self, look at all those cute colors! And I love trying out new brands. My Helmer is gonna looove these.

Disse kjøpte jeg fra Beauty Buffet.
Venstre til høyre: M36, S13, S05 og S12.

I bought these from Beauty Buffet.
Left to right: M36, S13, S05 and S12. 
De hadde jo Essence til min store glede! Det var desverre nesten helt utsolgt så det ble bare noen høst/vinterfarger på meg. De er fantastisk flotte, og de tre siste flaske har  er fullpakket med shimmer/mikroglitter.
Venstre til høyre: 03 exits on your right, 04 via airmail!, 133 oh my glitter!, 134 stuck on you og 126 date in the moonlight.

They had Essence! They were almost sold out though, so I bought some dark fall/winter colors. They're so pretty, and the last three bottles are packed with micro glitters/shimmer.
Left to right: 03 exits on your right, 04 via airmail!, 133 oh my glitter!, 134 stuck on you og 126 date in the moonlight. 

Disse har jeg også hatt lyst til å prøve så lenge, så hurra for at jeg fant de!
Venstre til høyre (ovenfra og ned): city that never sleeps og midnight date, party all night long og shopping trip in soho.

I've been wanting to try these for so long, and I finally found them at Karmart, here in Pattaya!
Left to right: city that never sleeps and midnight date, party all night long and shopping trip in soho.

Kjøpt fra Beauty Buffet.
Venstre til høyre: No.01, Base Coat (jeg trodde det var en rosa jellylakk haha) og No.27.

These are from Beauty Buffet.
Left to right: No.01, Base Coat (which I thought was a pink jelly polish haha) and No.27.

Jeg måtte bare ha de lakkene her, se på de korkene da!
Venstre til høyre: Scandal-5860 Marine Blue  og Scandal- B 852 Lime Green.

I had to buy these, look at those caps!
Left to right: Scandal-5860 Marine Blue  og Scandal- B 852 Lime Green.

Cathy Doll- #4
 Ikke nok med det, jeg fant denne søte ringen også! Er den ikke flott? Så nå går jeg rundt med et slott på langefingeren. Jeg er strålende fornøyd med den, men har en anelse med nikkelallergi så må nok pensle en blank lakk på den eller noe.

It doesn't stop there, I found this cute ring as well! Love it. Feels good walking around with a whole castle on my middle finger (haha). 




Jeg kunne heller ikke la denne lille krukken med små mikke mus paljetter gå fra meg, aner ikke om jeg får bruk for den, men den kostet under fem kroner så det var vel verdt det.

A jar full of tiny mickey mouse sequins? YES please
_________________________________________________________________________________

Jeg slenger også med noen bilder fra her mamma og pappa bor.

I'm posting some pictures of where I'm staying as well. 
Utsikten foran huset. Her tusler det titt og ofte elefanter forbi.

This is right outside the house. We often see elephants walking by.

Litt av plantene deres.

Some of their plants.

Obligatorisk (hipster) bilde av litt slitne og hovne ferieføtter.

Mandatory (hipster) photo of my nasty and sore feet.  

 Og til slutt lille vakre Leia! Chihuahuaen til mamma og pappa som har en propell av en hale. 

And there we have the little yet gorgeous Leia, mommy and daddys chihuahua! 
______________________________________________________________________________

Jeg lovte også å fortelle mer om død-delen. Vel, igår ruslet vi litt rundt på Central Festival som er et stort kjøpesenter i Pattaya. Mens Cath og jeg kjøper is i tredje etasje, hører plutselig mamma og pappa et høyt skrik, og deretter løper alle mot balkongene for å titte ned. Det var nemlig en mann som falt seks etasjer ned i døden der. Tom, cath og jeg så heldigvis ikke hva som hadde skjedd, da de allerede hadde rukket å dekke over mannen. Mamma og pappa derimot så det hele, og det var ikke noe mindre enn grusomt. Ifølge, Pattaya One var det en russer som hadde falt over balkongen i 6 etasje. Stemningen var forferdelig, men turistene fortsatte som vanlig (etter at de hadde tatt bilder) og folk gikk heller rundt hindringene for å fortsette å shoppe og titte.

I promised to tell you about the death part as well. Yesterday we went shopping at Central Festival, which is a huge shopping mall. While Cath and I were at the third floor buying ice cream, mom and dad suddenly heard commotion and yelling. They looked down and saw a man lying on the first floor, face down and blood coming out from his body. He had fell from the sixth floor, and died at impact. At was awful. Luckily Tom, Cath and I didn't see anything. It turns out it was a tourist with a russian nationality, who had fell or jumped over the fence from the sixth floor. They're not sure yet though. The atmosphere at the mall were awful, yet the tourists went on shopping (after they'd finish taking photos of the body)...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle