onsdag 27. mars 2013

Tutorial- Dried flower and gradient.

Pga en del etterspørsel etter tutorials (på InstaGram) bestemte jeg meg endelig for å prøve meg på det. Men siden de fleste følgerne mine ikke er norske så må jeg også oversette alt til engelsk, så hold ut :P engelsken min er IKKE på topp, men vi får håpe den er forståelig! 

I finally decided to try to make a tutorial due to some requests from my InstaGram followers. But since most of my followers don't speak norwegian I also have to translate everything in to english, so bear with me :P I'm NOT good at english, but I hope you'll understand it nevertheless. 




1. Det du trenger til denne manikyren er/ This is what you'll need for this mani

Base Coat- I chose Essie Protein Base Coat
Top coat- Seche Vite (forgot to take a picture)
Essie- Lovie Dovie
Barry M- Berry Ice Cream
Essie- Blanc (forgot to take a picture)
Tape 
Tannpirker/ Toothpick
Svamp/ Sponge
Saks eller knivblad for å dele svampen/ Razorblade or a knife/scissor to cut the sponge


Denne svampen funker best for meg. Den er beregnet for sminke, og fåes kjøpt på Cubus.

 I usually use this sponge, it's made for makeup but I think this one works the best.
I bought it at a store here in Norway called Cubus.
 2. Påfør et lag med basecoat, deretter et tynt lag med en hvit lakk; jeg valgte Essie- Blanc. Du behøver ikke å være nøye med dette laget for det skal bare være en bakgrunn fort at de andre fargene skal synes mer. La den hvite lakken tørke HELT før du påfører de andre lakkene med svamp.

Apply your basecoat, let dry. Then apply a thin coat with a white polish so the gradient colors will show/pop more, let this dry COMPLETELY before you add colors with the sponge. You don't have to be thorough applying the white polish, it doesn't have to look good, cause you'll just be covering it with other colors anyway. 


 3. Hvis svampen din er litt stor, som min her, så kutt den i to eller mer for å få en passelig størrelse. Du velger selv hvor stor eller liten du vil ha biten, så lenge den dekker hele neglen din. Fukt svampen så den ikke absorberer all neglelakken, men sørg for at den IKKE er våt.

 Cut your sponge in half or more if it's a bit big, like I did. You choose how big or small you want the piece to be, but it have to cover your entire nail. Moist the sponge so it doesn't absorb all of the polish. But make sure its NOT wet.



 4. Bruk tape og dekk huden rundt neglene, dette gjør du for å unngå masse søl sånn at det er letter å rengjøre huden for neglelakk etterpå. Sparer deg masse tid (og frustrasjon:P )!

Use regular tape and cover up the skin round your finger nails, by doing this your making it a lot easier to do the clean up, and it saves you a lot of time (and frustration :P )!

5.  Så er det endelig fargene! Legg et strøk av hver farge ved siden av hverandre på en flate. Ta deretter en tannpirker (eller noe annet som er spisst) og bland kantene lett inn i hverandre i små sirkelbevegelser.

Apply one coat of each colors side by side on a surface. Take a toothpick and blend the edges together in small circular motions.


6. Legg svampen over neglelakken og la den trekke inn ( ikke mer enn ca 1 sek). Plasser svampen over neglen og press veldig forsiktig. Du vil ikke dra opp det som allerede er på neglen din, men heller påføre mer farge. Trykk svampen lett på neglen et par ganger for å overføre mest farge. Jeg repeterte dette 3 for at fargene skulle bli sterke nok. Det vil si at jeg tok en og en negl først, også gikk jeg over og gjorde det samme tre ganger. Repeter helt du selv synes fargene er sterke nok.

Put the sponge over the polish and let the polish absorb a bit (but not for more than 1-2 sec). Place the sponge on the nail and gently press down. You don't want to the white polish to stick to the sponge, but apply colors to the nail. Dab the sponge a couple of times to transfer color. Do this to each and every nail, and then repeat until you're satisfied with the color intensity. I repeated three times. 




Sånn så det ut etter at jeg hadde påført fargene med svampen tre ganger.

This is the result after applying the colors for the third time.

 7. Påfør et tjukt lag med Seche Vite (top coat) for å jevne alt.
 
    Apply one thick coat with Seche Vite (top coat) to smooth everything out.


 8. Rengjør neglelakken rundt neglene. Jeg bruker en liten pensel som jeg dypper i neglelakkfjerner eller aceton.

Clean up the polish around your nails. I use a small nail art brush, dipped nail polish remover or acetone.

Voilá! Der har du gradienten :) Så kan vi ta for oss tørkede blomster:

Voilá! There's your ombré! And now for the flowers:

1. Velg noen blomster du har lyst til å bruke. De her fikk jeg fra den flotte Marta fra ChitChatNails, helt fra Canada! Sjekk forresten ut bloggen hennes, hun har fantastisk fine negler! Jeg har akkurat kjøpt noen fra eBay også.

Choose what kind of dried flowers you want to use. I got these from the lovely Marta from ChitChatNails, all the way from Canada! You should check out her blog, by the way, her nails are fabulous! I recently purchased some from eBay too.


Jeg bruker en pinsett til å håndtere de siden de er så skjøre.

I use a tweezer to handle the flowers, since they're so fragile.
 2. Påfør et tynt lag med en klar lakk over neglen, sånn blomsten sitter fast. Legg så blomsten oppå og press forsiktig ned sånn at alt klistrer seg til lakken.

Apply one thin coat with a clear top coat, so the flower will stick to the nail. Place the flower on the nail and gently press down so everything sticks to the nail.



 3.  Påfør to-tre lag med top coat for forsegle hele blomsten. Blomsten skal ikke stikke opp av lakken, men alt skal være glatt og fint. Og der har dere det! En søt vårinspirert maninkyr med pastell gradient og tørkede blomster.

Apply to-three coats with top coat to seal the flower on the nail, entirely. You don't want the flower to stick up, but you want everyting to be smooth and nice. And there you go! A cute spring mani with a pastel ombré and dried flowers.




Si gjerne ifra hvis dere har noen spørsmål! Dette er første gangen, som sagt, som jeg lager en tutorial og det er fullt mulig jeg har hoppet over noe:p Så legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet :) Håper dere likte det, og takk for at dere tok dere tid til å lese!

Please let me know if you have any questions. This is my first time (ever), like I've mentioned, where I've made a tutorial and it's very possible I've left out anything:P So please leave a comment down below :) I hope you all enjoyed it, and thank you so much for reading!

1 kommentar:

  1. Tack för en bra tutorial. Har inte försökt med torkade blommor förut, men jag måste prova. Det ser fint ut!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle