fredag 8. mars 2013

Review og sikling!

Idag tenkte jeg å skrive en liten review av primerne jeg fikk i posten for en ukes tid siden. Jeg ville teste de litt før jeg gjorde meg opp en mening. 


Den første primeren jeg vil ta for meg er en øyeprimer fra Urban Decay jeg kjøpte fra www.beautybay.com til 123.09 kr. Den har blitt rost opp i skyene av andre brukere og jeg har vel ikke sett noe dårlig om den. La meg bare bekrefte det her:P Det er magi i en tube! Haha:D Jeg har super fete øyelokk og den her holder ALT på plass HELE tiden! Uansett om det er en kveld på byen, konsert eller åtte timer på jobben (under spotter:P)! Så denne primeren anbefaler jeg på det varmeste. Bare som en liten obs så anbefaler jeg den IKKE hvis du har eksem eller sensitive øyelokk, jeg får noen ganger utslett/eksem på øyelokkene mine og må da holde meg unna denne siden den bare gjør det verre der og da, men når øyelokkene min er utsletts/eksemfrie så er det et fantastisk produkt :) Løp og kjøp! Tuben er ganske stor så jeg synes man får mye for pengene!

Så er det ansiktsprimeren fra Too Faced som sies å skal holde foundation og all sminke på plass. Denne kjøpte jeg også fra www.beautybay.com, til 164.77 kr. Den er lagd spesielt for fet og sensitiv hud. Denne funket IKKE for meg i det hele tatt. Den har i likhet med UD primer potion blitt rost opp i skyene, men det fatter jeg ikke. Det er nok bare huden min som ikke går overens med denne primeren, men det står jo at den er lagd for fet og sensitiv hud...? Første dagen jeg brukte den var den virkelig flott! Sminken min holdt seg mye lengre og huden ble ikke så fet som den pleide. Etter et par dager med bruk så ble huden min mye verre, jeg fikk flere kviser, den ble fetere og sminken så ut til å flekke seg på ansiktet; NO GO!! Etter dette gikk jeg på nettet og leste litt flere reviews om den, og det viser seg at andre har opplevd det samme. Har du veldig fet og sensitiv hud så finnes det kanskje ikke bare ET mirakelprodukt som kan fikse det, men flere og en ordentlig vaske/pleierutine hver dag. Jeg er flink til å vaske og pleie ansiktet mitt, men i det siste ser det ut til at huden bare blir verre, og denne primeren hjalp ikke i det hele tatt:P Andre igjen forguder denne, så det kommer helt an på hvordan hudtype du har!
 Pga alle problemene jeg har hatt med huden min nå, så har jeg bestemt meg for å dra til en hudpleier også. Jeg vil finne ut av hvilken hudtype jeg har sånn at jeg kan bruke riktige produkter, istedet for å bruke masse masse penger på dyre kremer som ikke passer huden min og bare gjør den verre! En time med ansiktsbehandling koster en del, men det er verdt det om huden min blir bedre :) Kommer med videre oppdateringer ang det!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så har vi noen produkter jeg sikler etter akkurat nå:P Jeg har ikke kjøpt disse, men jeg har VELDIG lyst på dem!



Først er det en vannfast flytende eyeliner fra Urban Decay som heter 24/7 Waterproof Liquid Eyeliner. Fått mange gode anbefalinger, godt pigmentert og sies å holde lenge. Penselen er også veldig tynn og presis, noe jeg liker! Jeg har enda til overs å lære meg å bruke en eyeliner ordentlig, så kanskje få det på plass først før jeg invisterer i enn vannfast en :P 
Eyelineren koster 118.83 kr på www.beautybay.com
Dette er en Night Balm fra Decléor. Den er lagd spesielt for uren og fet hud. Det er visst som en type voks som du varmer i hendene før du påfører ansiktet. SVINDYR, men er visst et mirakel på boks. Hvem sier ikke ja til det? Takk takk takk takk takk. 
Bildet: http://us.strawberrynet.com/skincare/decleor/night-balm-ylang-ylang/78769/

Jurlique Rose Finishing Powder. Egner seg for vanlig og fet hud og brukes på huden for touch up og for å sette foundationen. Den lukter visst kjempegodt, noe som jeg tror på siden jeg elsker roselukt i utgangspunktet:P Jeg er også kjent med merket Jurlique og synes produktene deres er ordentlig gode. Denne koster 134.14 kr fra www.beautybay.com

SÅ HAR VI DENNE FLOTTINGEN HER! Ååh, jeg dør av de her, de er jo så søte! Og utrolig gode! VIL HA :D De får du kjøpt på https://www.sigmabeauty.com/ for ca 690 kr, men du må regne med avgifter siden de sendes til Norge fra USA. Det er syntetiske koster. Du får dem også i andre farger og serier, men jeg falt pladask for de her. Så jentete og søte:)


Helt til slutt på siklelista mi for øyeblikket ligger NO MORE SHINE fra Skindinavia! Jeg har IKKE prøvd den, men hørt mye godt om den. Den funker visst veldig bra, OG den får sminken din til å se bedre ut i tillegg. Jeg har veldig lyst til å prøve denne selv og se om den funker for meg! Jeg er ikke helt sikker på om denne selges i Norge, men jeg har funnet et par nettsider som gjør det;

http://www.skindinavia.com                      ca 166 kr (4oz)
http://www.love-makeup.co.uk                  ca 197 kr (4oz)




 Dett var dett, da var det vel bare å begynne å spare, right? Haha, jeg tror vi tar det litt etter litt:P Eller så er jeg vel blakk før lønningene kommer inn vel -.-














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle