søndag 10. mars 2013

Omtale: Clinique Anti-Blemish Solutions

Nå har jeg prøvd Clinique sin Anti-Blemish Solutions i drøyt en uke. For det første kan jeg vel kanskje forklare hvordan huden min er; jeg har IKKE vært hos en hudterapeut, og dette  (kosmetikk og hud) er ganske nytt for meg. Jeg har ALLTID vært interessert og det har alltid vært en slags lidenskap, men den har ikke brent nok til at jeg har gått inn for å lære masse, heller bare kjøpt forskjellige ting fordi det er pent:P Men nå vil prøve litt mer, jeg vil ha bedre hud og jeg vil lære mer! Huden min, som den er nå, er fet. Den har lenge vært kombinert fet/tørr, men det siste året har den bare vært fet, jeg har også hatt en del utbrudd i det siste som jeg ikke aner hvor kommer fra. Huden min har alltid vært ganske plettfri, selvom den har vært litt fet her og der. Pga disse utbruddene så vil ikke sminken min sette seg like fint på huden min som den gjorde før heller, så jeg er hele tiden på utkikk etter sminke som passer meg. Først og fremst foundation siden det er det som gir grunnlaget for en bra sminke. Det hjelper ikke om du har fin øyesminke om foundationen er ekkel og kakete/flekkete på huden din. Det er også en av grunnene til at jeg vil til en hudbehandler, som kan finne ut hvilken hudtype jeg har så jeg kan behandle den deretter.

Så jeg bestemte jeg for å prøve en flytende foundation, noe som jeg ikke har gjort på flere år, fordi jeg følte at den jeg bruker nå I.D bare minerals rett og slett kaker seg på ansiktet mitt. Føler at det fine pudderet setter seg i porene mine, og til tider er ikke dekkevnen god nok. Jeg trengte ikke noe foundation med full dekkevne før når jeg ikke hadde kviser og slikt, men etter at jeg fikk mer utbrudd så har jeg følt behovet for mer dekkevne. Jeg spurte etter hjelp på Instagram for å finne ut hva folk der brukte for fet hud, jeg fikk MANGE forslag og bestemte meg for å prøve denne; Clinique Anti-Blemish Solutions. Mest fordi den er lagd for fet til veldig fet hud og fordi den skal hjelpe mot kviser og utbrudd. 

Jeg kan begynne med at jeg synes den er god! Altså, dette er uten mye erfaring:P Den går for å ha medium dekkevne, noe som er perfekt for meg. Litt mer dekkevne enn I.D bare minerals men allikevel ikke full dekkevne. Den trekker fint inn i huden, MEN det skal sies at den legger seg litt utpå huden min når huden begynner å bli fet utover dagen, noe som IKKE er bra. Det blir som et tynt lite lag med pudder som jeg må blotte vekk eller gni vekk. Nå har jeg bare brukt fingrene for å påføre den, for jeg har ikke fått kostene mine enda, så det kan jo hende at denne her helst bør påføres med svamp eller kost! Noe som jeg skal prøve, og komme med en ny omtale etter det. Produktet er også litt vanskelig å jobbe med siden det tørker fort og går over til en slags pudderform når du arbeider det inn i huden, det er sikkert der en svamp eller kost vil være hendig!:) Så til om den funker mot kvisene mine! Ja, det gjør den, men kanskje på en litt dum måte. For den tørker ut kvisene mine, noe som synes veldig godt etter et par timer når alle kvisene min er tørre og omringet med et lite lag av foundation:P så går det noen timer igjen og da er det ikke lenger noe foundation på dem fordi huden min er så fet. 

Konklusjon? Det produktet her er nok ikke optimalt for meg, men den er helt grei enn så lenge! Også bør jeg prøve det med svamp og kost før jeg gjør meg opp enn definitiv mening. 


Jeg kjøpte min på gardermoen, men du får kjøpt den på de fleste parfymerier eller StrawberryNet der den koster 238,50 NOK. Jeg har fargen 03 Fresh Neutral som er bitte litt for mørk for meg. Fargen er nok perfekt på sommeren når jeg er litt mørkere, men jeg er veldig blek på vinteren :P 

Nå håper jeg at dere som leste dette fant det nogen lunde nyttig? Videre oppdateringer kommer! Om noen har noe foundationforslag så kom gjerne med det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle