fredag 29. mars 2013

Fimo og pastell.

Jeg spurte dere på instagram om det var noen manikyrdesign som dere ville jeg skulle lage en tutorial til! Det var mange gode forslag, men en del forslag sånn som watermarbling og påskenegler. Watermarbling får jeg IKKE til. Jeg har prøvd sååå mange ganger, det ender ALLTID i frustrasjon og søling av altfor mye vann... Påskenegler er et kjempefint forslag! Men hvordan teknikk vil dere at jeg skal bruke? Nail art med pensel, gradient, stempling? Kom med dem! :) Legg gjerne en kommentar her og ikke bare på instagram om hva dere vil jeg skal lage :) 

I asked you guys on instagram if any of you had some tutorial requests regarding manis. I got a lot of good  suggestions, but some of them were things like water marbling and easter inspired nails. So, I CAN'T do water marbling, even though I've tried MANY times. Each and every time it always ends in frustration and just too much water spilled... Easter nails, however, is a GREAT suggestion! But what kind of technique do you want me to use? Nail art with acrylics (painting on them), ombré, stamping? Bring it! :) And please leave a message here on the blog too (not only on IG:P), if you have any requests. :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Essence- 18 Princess Peach
Essie- Lovie Dovie

Så over til den manikyren her som jeg lagde idag. Her har jeg lagd gradient og plassert både perler, neglejuveler og fimo. Fimoen kjøpte jeg på eBay, de kom i en liten zip bag og i form av stenger. Det vil si at du selv må skjære tynne(!) skiver av dem. Jeg kjøpte også knivblader på eBay for å skjære fimoen, men alt av kniver eller knivblader som er skarpt nok holder lenge. Veldig lett, bare pass sånn at du er nøye med skjære tynne skiver, ellers ser det litt rart ut på neglen. 

For this mani I decided to do a pastel ombré with accessories. I've used pearls, studs, placement glitter and fimo. I bought the fimo on eBay, they came as fimo canes in a little zip bag. I had to cut the slices myself. It's really simple, just be sure you cut the slices really thin, or it would just look weird on your nail. I bought razorblades on eBay to cut the fimo, but any sharp knife or blade will do!

Neglelakkene jeg brukte var Essence- 18 Princess Peach og Essie- Lovie Dovie. Essence lakken er egentlig fra Show Your Feet kolleksjonen deres, men fungerer helt fint på hendene som på tærne :P Den blir mye mørkere når den tørker på neglene, noe som er litt dumt siden fargen i flasken er en fantastisk fin fersken nude som jeg elsker! Om du lurer på hvordan jeg lagde gradienten finner du det HER, jeg brukte andre farger på det innlegget men prosessen er den samme. 

The polishes I used were Essence- 18 Princess Peach and Essie- Lovie Dovie. The Essence varnish is actually from their collection; Show Your Feet, but it works find on your hands as well as your toes :P The color gets a lot darker when it dries on your nails compared to the color in the bottle, which is a bit disappointing since the color in the bottle is a gorgeous peachy nude, which I absolutely love! You could take a look HERE if you're wondering how I did the ombré, I used other colors in that post but the technique and process are still the same. 

For å lime på tilbehøret brukte jeg bare en vanlig klar lakk. Et lag under for at det skulle sitte på neglen, og et litt tjukkere lag over for å forsegle alt. 

I used a regular clear varnish to get the studs and accessories to stick to the nail. I also sealed it with the same varnish, I just used a thicker coat. 





Ikke glem å kommentere hvis dere har noen forslag! :) 

Don't forget to leave some suggestions down below if you have any requests or suggestions, thanks! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle