mandag 7. mai 2012

Tyskland, endelig :)

Da er jeg hjemme igjen fra en flott tur til Tyskland :) Jeg hadde ikke sett tanta og onkelen min på 5-6 år så det var veldig koselig å se dem igjen! Vi gjorde ikke så mye, bare koste oss hjemme med god mat og skravla hver eneste kveld hehe. Med et glass vin og øl så klart! Tanta mi lagde absolutt alt jeg ville ha av thaimat :D Dét var godt det! Fikk slappet av ordentlig og skøvet tankene til side litt.

Det må ikke bli så lenge til neste gang, det beste hadde jo vært om hun flyttet hit da, hehe. Det hadde jeg likt :)

Først noen nye neglebilder! De fargene her er såå søte sammen!
Ser ut som godteri jo :D
Neglelakkene jeg brukte:
Essie: Lovie Dovie og Blonde Bombshell
Essence: 18 Princess Peach


Før og etter hagestell... Neglene mine som var så søte.
Men hagen ble kjempefin og jeg gleder meg til blomstene
blir store og pene :)

 Det er allerede grønt og solrikt i Tyskland! Var godt å komme til den varmen :) Var vel over tyve grader utover dagen, hver dag.






Det har var yndlingsveggen min da jeg var liten. Brukte sååå mye tid på å pelle av de stenbitene/glassbitene. Synes de var så fine! Så puttet jeg dem i lommene mine :) Veggen har fortsatt bare flekker etter mitt verk.



Dette er forsiden av huset deres. Alle husene i det området her ser sånn ut :O

Møtte hunden til Helga, søsteren til onkelen min, som heter Tony! Han var så fin atte :) Men han likte ikke kameraet mitt så godt. Var vel skummelt vel.


Helga sitter i styret til en hageklubb, så dere kan jo bare forestille dere alt det hun gjør i hagen sin! Det her har de da lagd (tror jeg haha), og hagen deres er enorm med blomster OVERALT!



De hadde også en øgle som de kalte fro THE OTTO.


Her er tanta mi og svigerfaren hennes :)








Vi dro også en tur til en liten by i nærheten av huset deres som heter Jügesheim. Koselig og lite sted :)





Her satt vi da og drakk øl. Utenfor en kirke! Det var veldig rart :P Men de har jo biergarten overalt, så for Tyskland å være så var det vel helt normalt :P


Rart hus med jerndør.




Det her var som å være himmelen.
HVORFOR HAR VI IKKE DET HER I NORGE??

Tanta mi som satt og ordnet med litt snacks til meg ;)
Altså grillet blekksprut :D 

NAM!!




Blir ikke bedre enn det her <3 
FV: Terassen til tanta mi. Ble fint da vi fikk ordnet med blomster og div :)
Det andre bildet er av en husvegg med Jomfru Maria og Jesus, synes det var litt merkelig at de hadde lagd sånn. Mange som hadde det!


Jeg tilbød meg å klippe gresset deres, men da jeg så at den hadde ledning sto jeg høflig over... Dét der hadde jeg ikke klart :P Ledningen hadde nok blitt klipt over for lengst.





Verdens beste is! Kokos og sjokolade.

Dette selger dem i matbutikkene, og ikke var det dyrt heller!

Alt i alt, en veldig bra tur! Savner tante og onkel allerede :)

3 kommentarer:

  1. ååh! :) Ser ut som om du har hatt en herlig og avlsappende ferie, noe du er vel undt :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder, Michelle :) ja, det ser ut som at du har kost deg!
    -Anne Marte

    SvarSlett
  3. Søtinger :) Jeg har hatt det veldig godt! Vil tilbake alt hehe. Men veldig godt å se igjen mann og dyr :D

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle