torsdag 2. februar 2012

Bålmester?

Denne uken har jeg jobbet, handlet inn litt til senterfesten og gått på ski! Ja, dere leste riktig, ski. Jeg har ikke gått på ski siden ungdomskolen, og skal heller ikke nekte for at jeg aldri har likt det. Denne gangen var det litt annerledes, for da skulle vi ha med hundene for første gang, og da kunne jeg jo ikke si nei. Tenk så gøy for dem :)

Anita, Tom, Jan Magnus og jeg tok da med skiene våre og diverse turting (inkludert kvikklunsj og pølser) og duret til skihytta på Eidsvoll Verk. Mens vi sto og smurte skiene ble plutselig prinsessa borte. Den hvite lille hundene min var ingen sted å se. Jeg fikk naturligvis panikk, ganske bra med panikk også, og ropte og skrek av full hals. Vi så INGEN spor, vi så ingen hund og vi hørte ingenting. Hun pleier alltid å komme når jeg roper så jeg begynte å bli redd for at hun hadde løpt opp på motorveien. Det er en grunn til at jeg ikke behøver å bruke bånd på henne i skogen, hun stikker ikke av og hun hører alltid etter. Jeg ropte og ropte, og til slutt kom det en liten hvit haltende hund med en liten oransj snute. Hva i all verden! Nei, hun hadde nemlig funnet litt spaghetti bak skihytta, der hadde hun selvfølgelig stått og forsynt seg selv, også har hun tydeligvis fått litt småjuling av en sint person... Sånn går det når mamma ikke får passa på! Haltinga var over på to minutter og hun var strålende glad for at vi bevegde oss innover skogen. Ikke turte hun å bli borte fra meg heller etter det. Jeg liker jo som sagt ikke å gå på ski, og er derfor veldig treg (det har kanskje litt med den manglende kondisjonen å gjøre også), så hver enesete gang jeg brukte litt for lang tid kom hun løpende bort til meg og ventet til jeg fikk opp tempoet igjen.

Vi gikk og gikk og gikk og gikk og gikk i en hel evighet ( ca 10 min), før vi endelig kunne slå oss ned og lage et bål. Tror dere gutta hadde tatt med seg papir eller noe som helst for opptenningsmateriale? NEI. De hadde tatt med seg øks og sag, det skal ikke en rakkettforsker for å skjønne at de hadde planlagt å hogge et tre eller to. Gliset solgte dem ganske fort også... Men bålet ville ikke denne gangen, nektet plent, og hverken Jan Magnus eller jeg klarte det. Helt til TOM DEN BARSKE prøvde seg, poff sa det; Magic Time, og det ble fyr :) Vi måtte så og si kaste pølsene på bålet før det slukket. Det var så innmari kaldt, begge hundene skalv av kulde, så maten gikk fort ned. På med skiene, ned bakkene og bare forte seg til bilen. Der skrudde vi på varmen og spiste kvikklunsj og drakk cola! Alt i alt en veldig fin dag:)  Hadde kanskje vært bedre med en god film og en deilig vin på sofaen, men med de rette menneskene er allting morsomt :) Begge bikkjene er utslått, og det er jammen meg menneskene også. Første skituren på ca 6 år, ekke verst altså!

PS: Tom datt ca 6 ganger, selvom han hadde Sahara som dro han, så er det fortsatt seks ganger. Jeg datt bare to ganger, rekord.


 Anita og Jan Magnus :) 

Sahara koser seg masse allerede. Dette var dog FØR hun begynte å fryse.
Stakkars bebbis.

Flinke menn!



Her synes det oransje ved munnen hennes. Altså spaghettisausen...




 Trenger jo ikke noe sitteunderlag vi! Dette er jo minst like behagelig. Rart jeg ikke savner skiturene på ungdomskolen.



Stakkars lille store hunden, hun frøs så fælt mot slutten!
Vi skulle nok ha tatt med pledd og dekken til henne,
men vi har ikke hatt det problemet før når vi har gått tur.
Ble vel litt for mye roligtid for henne. 



En veldig gira Anita, som gjerne vil ta på seg skiene
og komme seg fort inn i varmen igjen :P

Så litt dårlig ut til å begynne med, men som Jan Magnus sa; vi kunne fint røkt noen pølser.

 Bartebilder! Det må til. Aldri tur uten barter, og vi hadde alle våre forskjellige bartefarger også. En farge for hver dag selvfølgelig. 




Flotte jenter :)

Gikk litt heftig for seg da Tom endelig fikk spise kvikklunsj.
Barten spaserte seg en tur. 
Bålmester-awarden går herved til Tom. Nyt den, for jeg var HELT SIKKER på at den seieren var min et lite sekund. Med god oppmuntring fra Jan Magnus også.

2 kommentarer:

  1. Så fin tur, men jeg klarer meg uten den snøen, men det er skikkelig koselig å lage bål på vinteren. Tom kan jo ikke ha bart på barten!! Pass på Sahara i kulda, hun har jo hjerteproblemer, spør dyrlegen om det:) Veldig fine bilder, er du sikker på at det var spagetti Sakura fant og ikke noe moro fra sist helg på lokalet?

    SvarSlett
  2. Det hadde vært skikkelig koselig med bål om det faktisk hadde blitt et ordentlig bål ut av det. Vi får være bedre forberedt neste gang og kanskje ta med litt tennbriketter og enda mer ved :P Evt bare bli inne og se på en film! Hehe.
    Joda, bart på barten var bare fint det :) Barten var jo rød, så det sprita opp hverdagen litt.

    Jeg håper virkelig ikke det var noe morsomheter Sakura fant. Isåfall så lukta morsomheten som spaghetti og ikke som det det kanskje var. ÆSJ A MEG!! Hun er jo så kresen uansett, så tror neppe hun ville spist spy :P Bikkja tør jo ikke å gå i sølepytter en gang haha.

    Får håpe Sahara blir bedre utover dagen :(

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle