mandag 12. desember 2011

Tilbake!

Endelig er vi her. Etter mye motgang...

1. Vi tok toget til Gardermoen, og snille Jon var med. Greit at han gjorde det, i tilfelle det skulle vise seg at vi hadde med ting i kofferten vi egentlig ikke kunne ha med. Kom frem en goood stund før, så det ble litt mat og kaffe i mellomtiden. Anita, faren til Tom og Jon, og Margaret var der også :) Veldig koselig. Så kunne vi endelig sjekke oss inn(?) og levere bager og alt det der. Men neida, det viste seg at vi ikke hadde noe billettnummer. Så vi sto der, etter et kvarter fant hun som hjalp oss endelig frem noen numre, men skulle det funke da? NEI. Vi måtte over til billetthjelp, og de sa at det billettnummeret vi hadde fått fra reisebyrået vårt ikke stemte. Og at om vi ikke fikk tak i reisebyrået vi brukte så måtte vi vente til mandag før alt var i orden. Det var tragisk, og ting falt egentlig litt sammen der og da. Det var det her jeg hadde gledet meg til siden mamma, pappa og cath dro. Vi skulle jo feire jul sammen! Tårene rant og jeg følte meg helt hjelpesløs. Sterke Tom prøvde så godt han kunne, men jeg skjønte jo at han også hadde gitt opp håp. Vi prøvde å ringe pappa nesten ti ganger uten hell. Etter nesten en time fikk vi tak i mamma, og jeg klarte jo å skremme vettet ut av henne. Første jeg sa var: "Jeg kommer ikke mamma. Vi får ikke tatt fly". Utrolig dumt av meg å si, selvom jeg trodde det der og da, hadde jeg ikke behøvd å si det med en gang. Mens jeg sto i telefonen kom han andre som hjalp oss løpende ut fra kontoret; "DET ORDNA SEG!". Takk gud for FRANKFURT! Siden vi mellomlandet der så hadde de alle opplysningene. Noe som de egentlig ikke skulle ha hatt, så det var rett og slett "flaks". Det som hadde skjedd var at reisebyrået, Travelpartner.no, hadde satt oss på et NYTT fly uten å gi noe informasjon til oss. Sånt skal vi egentlig få mail om, men det hadde vi ikke fått. Det sto heller ikke noe billettnummer eller booking/reservasjonsnummer på utskriften. Men det viser seg at byrået er litt forhatt, og behandler kundene sine ufint. Man bør tydeligvis være litt kritisk til hva man velger. Selvom dette ikke skjer hver gang, så har det skjedd en gang for mye. Og utifra flyplassen og det de som jobber der sa; det skjer MANGE.




Anita måtte si hadet til meg IGJEN på flyplassen.  Lei much?

Frankfurt.




2. DEN AVSKYELIGE MANNEN SOM SATT I SETET VED SIDEN AV OSS OSTE AV ALKOHOL OG EKKELHET. Sånn, da fikk jeg dét ut.


3. Vi kom endelig frem til Thailand, og alt var herlig. Mamma og jeg gråt denne gangen også, hehe. Ordentlig godt å se dem igjen. Og jeg tror de synes det var koselig å få se Tom igjen også :) Etter at vi kom hjem og fikk dusjet litt og ordnet oss dro vi ut for å spise på en nydelig restaurant som ligger i Soi Siam Country Club. Etter at vi hadde spist og all was well skulle vi hjem. Kjempet en hard kamp mot øyelokkene mine, jeg gav nesten etter. Mette og glade satt vi oss inn i bilen, lukket igjen dørene, vridde om nøkkelen og: PANG! Hei hei hei, og der sto vi dønn fast. Bilen funket ikke mer. Etter to lange, timer fant pappa og Tom endelig ut hva det var. Bilbatteriet hadde eksplodert. Flott:P Heldigvis kom vi oss hjem. Og idag fikk bilen nytt batteri :)


Men etter alt dette kan jo ikke ferien bli noe annet enn bare fin! Litt av det som venter oss: Svømming med delfiner, slangeshow, stranda, soling, shopping, familiebesøk og mye mer :)

















Var så utrolig kaldt idag. Tom frøs skikkelig. Like før det snødde!







Søte slaktern.


5 kommentarer:

  1. så fine bilder:D ja jeg er veldig snill som fulgte dere:) kjempe artig å lese og gleder meg til å lese hveeeerdag:)

    SvarSlett
  2. lei? nei. Trist? ja. :P
    ÅÅ for en sur start på turen, bra det løste seg!
    Ser jo ut som om dere har det flott! Fine bilder :D

    SvarSlett
  3. Du er så flink med bilder Michelle:))

    SvarSlett
  4. huff, sånn start på turen er ikke noe gøy :O håper den blir super utover. kos dere masse! +Flotte bilder du har :) :)

    Anne Marte <3

    SvarSlett
  5. Mr_macho (omg, haha): Ja du var veldig snill! :) Blir ikke blogging hver dag, men så ofte som jeg kan iallefall :D

    Anita! Du var litt lei? Neeeida :) Gleder meg til å drikke vin med deg igjen :D Vi koser oss kjempemasse :D er ordentlig deilig!

    Takk pappa :)

    Anne-Marte: Tusen takk :) Jeg tror det kommer til å bli bra, for det er det egentlig allerede :D Hils mannen din! <3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle