søndag 27. november 2011

Oslotur og seks timer bare for en Brownies.

Bildet er tatt fra Passion4baking
Jada, når jeg først skal bake, skal det gjøres ordentlig. Og som de fleste som kjenner meg godt vet, har jeg en tendens til å legge lista litt (altfor!!) høyt. Jeg har aldri bakt brownies før, bare fra pose, men det telles jo ikke. Til mitt forsvar så jeg dette bildet-->
med navnet: Almond-coconut brownies bars.
Ja, der døde jeg. Oppskriften fant jeg på
www.passion4baking.com.


Vel det skulle ikke være så lett som jeg trodde det var. Oppskriften inneholdt blant annet amerikanske varer, noe som man IKKE får tak i lille Eidsvoll. Hadde tatt seg ut gitt! Så fantastisk snill og god som kjæresten min er tok vi oss en tur til Oslo, ja, for å kjøpe bakevarer. Vi fant corn syrup, mini marshmallows, kokosnøtter og ting var i boks. Dura hjem igjen, da jeg leser oppskriften en gang til; først så skulle den avkjøles, da fyllet skulle på måtte den stå en time i kjøleskapet, etter glasuren endelig var oppå skulle kaka stå til dagen ETTER. Hvorfor i all verden begynte jeg med det her? Jeg hadde lyst på kake der og da! En sånn som på bildet!



Så jeg hamra, skrelte og raspa kokosnøtter, smelta det marshmallows, skåldet mandler, smeltet sjokoladen i vannbad og varmet opp fløten. Alt for ingenting; for hvordan ser en brownie ut når den er ferdig? Vel sånt er kanskje greit å finne ut FØR man lager dem. Note to self. Endte med en litt deigaktig brownie, med en helvetes kaloribombe i seg, men smaken var akkurat som jeg forventet; HELT HIMMELSK :)


Minimarshmallows

Mandlene måtte skåldes, så måtte dem siles, SÅ måtte de tørke.
Lurt å begynne med dette her klokken 5-6 på en fredagskveld.

Jeg hadde også en flittig hjelper. Om jeg skulle være så uheldig å miste noe på gulvet
 så  kom Frøken Furt og støvsugde det opp.

Ferdig skåldet og tørket. 

Brukte vel ca en time på å rive det her... Til og med med hjelp fra Tom.

Fyllet som består av blant annet fersk kokos og marshmallows. 
Etter ca 6 lange timer kunne jeg endelig synke ned i sofaen og
kose meg med min nykjøpte limonade! Rosa var den også :P

Den var utrolig god! Kjøpte den på Ultra på Brynsenteret. Mmm :)



Dobbeltsjekke at jeg gjorde alt riktig for femte gang. Passe sliten og passe lei.
Og det bare av baking...
Smaken var fantastisk, utseendet var grusomt, så noe bilde av resultatet ble ikke tatt :P

2 kommentarer:

  1. Du er veldig flink, jenta mi! Både til og bake og til og ta bilder!

    SvarSlett
  2. Hvis du referer til bildet av Sahara, så er det bare fordi modellen er så innmari fin! :) Men takk <3

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle