onsdag 30. november 2011

Milesvis til Jewel of India.

Igår var jeg på julebord med min vakre venninne, Ingunn. Ja, vi bestemte oss for å lage et lite julebord, med bare oss to. I utgangspunktet skulle det bare være hos henne, med taco og brownies, men Ingunns forslag om å dra til en indisk restaurant slo igjennom. Jeg har aldri vært noe superfan av indisk mat, ikke fordi jeg misliker det, men fordi jeg aldri har blitt ordentlig fascinert av det. Det skulle vise seg at jeg tydeligvis hadde gått til heeeelt feil steder for å spise det, for denne lille perlen på Frogner var bare helt fantastisk. Atmosfæren, musikken, menneskene som jobbet der og maten! Anbefaler alle å dra dit, enten man har prøvd indisk eller ei, Jewel of India levde opp til ryktene sine. Vil også legge til at om det IKKE hadde vært for de brautende gjestene ved siden av oss hadde ting kanskje vært litt koseligere. Ble bare litt irritert :P De endte opp med glitter og bånd i håret, og takketaler så taket løfta seg.

Bildet er tatt fra www.jewelofindia.no
Det ble ikke noen forrett, for da Ingunn og jeg gikk gjennom Karl Johan var det plutselig satt opp et lite julemarked der. Til vår fortvilelse og glede var det satt opp en liten bod med Churros! Spanske vafler:) Med sjokolade oppå, mmmm. Så med sjokolade på både hake og munn rusla vi videre mot frogner. Etter ti minutter var føttene mine i ferd med å dø og vi var i ferd med å blåse bort. Må ha vært familien til Berit som tok en svipptur. Magene våre lengtet etter indere!

 Da vi endelig var fremme valgte jeg Saag Chicken; kylling stekt med spinat, hvitløk og andre urter. Inneholdt blant annet koriander og ingefær. Det var såå godt! Spiste det med Nanbrød og ris. MMM :) Dette kunne selvfølgelig ikke spises uten et glass rødvin til. Neste gang tror jeg at jeg vil prøve lam. Bare drømt om det i natt! :P

Maten kom i disse bollene som holdt seg varme hele tiden. Utrolig koselig og stemningsfullt at de gjør sånn, og at maten ikke kommer på et vanlig hvitt fat. Interiøret og bestikket var i gull og sølv og alle slags farger.

Bildet er tatt fra www.jewelofindia.no
Bildet er tatt fra www.jewelofindia.no
Ingunn på restauranten :)
 Etter at vi hadde spist dro vi til T.G.I. Friday's for å smake litt på den berømte strawberry daiquirien deres. For den er så god! Alt var godt denne kvelden hehe. Bortsett fra Ultimate Strawberry Margarita som BARE smakte Tequila. Vonde minner... Så den gikk ikke lett unna. Alt i alt hadde jeg det veldig morsomt og veldig koselig. Vellykket julebord! Julebord for to, men allikvel moro hehe :)



MEN på vei hjem, lurer jeg jammen på meg om Berits hevn fulgte etter oss. For da vi skulle gå av toget og fortsett hjemover så blåste det så kraftig at jeg ikke trodde jeg klarte å bevege meg fremover. Fysj. Det regna, blåste og piska. Det endte opp med at jeg måtte knyte mine nykjøpte sokketøfler rundt halsen som et skjerf og bruke Ingunns cardigan som en slags skaut... Jeg var fancy og flott i mørket. Neste gang blir det en polarjakke og maske. Om jeg ikke bare finner meg en plastboble og ruller rundt. Det hadde nok vært det beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle