søndag 7. august 2011

Thepprasit- markedet med det rare i

I går bestemte vi oss for å dra på et kveldsmarked i Pattaya. Det er kjempelangt, og har visst alt som finnes mellom insekter og klær. Jeg gledet meg jo selvfølgelig fælt, og kunne ikke vente med å få se de beryktede kaninungene iført kjoler og bittesmå valper med capser.

Det var riktignok ikke glede det første som slo meg da jeg så dyrene. Jeg ble fryktelig lei meg... Hunder og katter i bur, bittesmå kaniner krøllet sammen i hauger fordi de er redde, ti fugler i et lite bur og store gullfisker i små plastikkposer. Det her er helt vanlig i Thailand. Selge dyr sånn. Det er heller ikke bare i Thailand de gjør det. Amerika har jo f.eks puppy mills der hunder bare produseres! Hundene blir som valpemaskiner. Grusomt. Til tross for at jeg syntes det var trist og leit å se dyrene sånn på markedet så det ikke ut som at valpene og kattene hadde det så ille. De ble solgt fortløpende, ikke akkurat så rart, de var DØDSSØTE! Det var til og med bullterriere der også. Superville og lekne, haha!









Maten derimot! OH LORD!! Det var mat overalt, det var klær overalt og jeg var i himmelen... Kjøpte ikke klær, for det er jo som sagt one size (takk for det), så jeg titta og sikla. Og gråt litt da Cath passa dem.
Men de hadde også de rareste tingene, morsomt å se. F.eks en heeel bod med masse tilberedte insekter! Hah:P





Liten jente som tydeligvis var veldig fascinert av Cathrine.

Utover kvelden bøtta det på med regn.



Yndlingsfrukten min; Falang.

Insekter!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det hadde gjort meg så glad! Jeg ser helst at man ikke reklamerer for sin egen blogg her, noe som fohåpentligvis er forståelig for de fleste. Michelle